Blijf thuis, blijf bewegen

6 april 2020

Vanwege het coronavirus geldt vanuit de overheid nu de richtlijn dat we zoveel mogelijk thuis moeten blijven. Samen naar buiten gaan voor een wandeling zit er daarom nu niet in. Gelukkig zijn er genoeg andere manieren om ook thuis in beweging te blijven! Hieronder delen we tips van onze ambassadeurs.

Print uit: de beweegkaart voor thuis

Samen met SamenGezond maakten we een beweegkaart met inspiratie en oefeningen om thuis te bewegen. Het werkt simpel:

  1. Download hier de kaart: BvdGF Beweegkaart
  2. Printen
  3. Ophangen
  4. Bewegen
  5. Afvinken!

Doe mee met Heel Nederland Thuis in Beweging!

Bekijk hier de video van Olga Commandeur, waarin ze jou uitnodigt om met haar mee te doen met de oefeningen van Heel Nederland Thuis in Beweging. Elke dag deelt Olga een nieuwe video met beweegoefeningen die je vanuit huis met haar mee kan doen!

  • Klik hier om de beweegvideo's van Olga via Facebook te volgen;
  • En klik hier om de beweegvideo's van Olga via de website te volgen.

Tip van deelneemster Samia

Onze ambassadeur Samia wandelt normaal met ons mee met de Nationale Diabetes Challenge. Nu ze niet naar buiten kan, wandelt ze binnen in haar eigen woonkamer. Klik hier om de video van Samia te bekijken voor tips om ook binnen te wandelen!

Jouw tip

We zijn natuurlijk ook benieuwd naar jouw tips! Hoe zorg jij dat je binnen in beweging blijft? Maak een video en deel deze met ons via de mail of in deze besloten Facebookgroep.

Header website NDC

Toch naar buiten voor een wandeling?

Heb je binnen echt geen ruimte om te bewegen en heb je geen balkon of tuin? Dan kunnen we ons voorstellen dat je ervoor kiest om toch even naar buiten te gaan voor een wandeling. Houd je daarbij wel aan de richtlijnen van het RIVM:

  • Ga alleen naar buiten als je echt niet anders kan en geen verkoudheidsklachten hebt;
  • Ga in je eentje naar buiten en spreek niet af met anderen, waarmee je niet samenwoont;
  • Houd je aan de 1,5 meter afstand wanneer je anderen tegenkomt;
  • Ga geen flinke wandeling maken, maar maak een ommetje bij jou in de buurt. Zie je dat ergens veel mensen zijn? Draai dan om en zoek een rustigere plek op om te wandelen.